משלוח חינם בקניה מעל 150 שקלים באתר

מזונות העל הטובים ביותר במטבח של ג'ולי מוריס

מהם מזונות העל החשובים ביותר שכדאי להחזיק במטבח?

צפוי שיתעורר ויכוח כשתישאל השאלה "מהם מזונות העל הטובים ביותר?", ולמען האמת, זוהי באמת שאלה שקשה לענות עליה, כיוון שכל מזון על מציע יתרונות אחרים וייחודיים לו. למרות זאת, זו אחת השאלות הפופולאריות ביותר שאני מקבלת. אז אם אנחנו רוצים בסיס מעשי לשימוש במזונות על, אלו ששת מזונות העל שאני תמיד אמליץ להחזיק בהישג יד :

 

תותי גוג'י

תותי גוג'י מכילים מגוון כה רחב של רכיבי הזנה והם באמת אחד המובילים בעולמם המרשים של מזונות העל. תותי הגוג'י מכילים את כל אבות המזון, מעל ל-20 ויטמינים ומינרלים, מגוון רחב של נוגדי חמצון ונעשו עליהם עד כה, המון מחקרים המשבחים את כוחם של תותי הגוג'י, מה שעושה אותם לא רק מזון הישרדות, אלא מזון המאפשר שגשוג. בנוסף, העובדה שניתן להינות מהם ישירות מהשקית כמו צימוקים, לשלב אותם בארוחת הבוקר ובמאכלים אפויים שונים ואפילו להשתמש בהם במאכלים מגוונים כמו פילאף וסלט, מעידה על כך שצנצנת של תותי גוג'י במטבח, היא בהחלט כזו שתפתחו שוב ושוב.

 

זרעי צ'יה

הצ'יה הוא אחד הזרעים העוצמתיים ביותר... ואחד הזרעים המגוונים ביותר מבחינת אפשרויות השימוש בו. הוא מקור נפלא לאומגה 3 (פי 8 יותר מדג סלמון), סיבים, חלבון ומינרלים כמו סידן. זרעי צ'יה הם דרך יוצאת מן הכלל לשפר את ערכן התזונתי של מנות שונות. זרעי הצ'יה ניטרלים בטעמם וקטנים בגודלם, מה שמאפשר להוסיפם בקלות רבה לכל סוג מזון, מדגני בוקר ועד תבשילים. בנוסף, אופיים הג'לטיני\ המסמיך הייחודי, עושה אותם כלי נחמד להכנת פודינג בריא או כתחליף צמחי לביצה באפייה.

 

אבקת מאקה

כל מי שהשתמש אי פעם באבקת מאקה, לבטח יסכים שהשורש הנפלא הזה, הוא אחד המזונות האנרגטיים ביותר בכדור הארץ, מה שהופך אותו למזון על מרכזי. על ידי איזון בלוטות האדרנל בגוף, מאקה מציעה אנרגייה וסיבולת ארוכות טווח ללא האפקט הממריץ שיש לקפה. הטעם המאלטי שלו מתאים ביותר לסמודיס, דייסת שיבולת שועל, דברי אפייה וקינוחים.

 

זרעי המפ ושמן המפ

אחד מהמקורות הטובים ביותר לחלבון צמחי, זרעי ההמפ בעלי ערך רב לכל מי שמעוניין לכלול יותר חלבון איכותי וקל לעיכול בתזונה היומיומית. בהתחשב בעובדה שהוא מכיל גם חומצות שומן חיוניות בכמות גדולה, מינרלים כמו ברזל ואפילו כלורופיל מאזן חומציות, ניתן להבין בקלות שהמפ הוא לא מזון סטנדרטי! טעמם של הזרעים והשמן נפלא, בדומה לטעמם של גרעיני החמנייה, וניתן לפזר אותם מעל מנות רבות ושונות בלי שום בעיה.

 

עלים ירוקים

עלים ירוקים טריים מהווים חלק חשוב בקבוצת מזונות העל ואבקות ירוקות יכולות להיות מועילות ביותר כשמעוניינים להוסיף "עוצמה ירוקה" לתזונה. ניתן להוסיף את האבקות האלו לסמודיס, מיצים, קינוחים, חטיפי אנרגיה ואפילו קוקטליים! קיימות מספר אופציות של אבקות ירוקות שניתן להשתמש בהן, ובכל אחת יתרונות רבים, אך אבקת מיץ עשב חיטה היא אחת המעודנות יותר בטעמה והיא מכילה כמויות נכבדות של ויטמינים ומינרלים.

 

קקאו

יש אנשים שיגידו שקקאו – קקאו נא – לא יכול להיות מזון חיוני. אך, למען האמת, קקאו הוא אחד הטובים ביותר! הקקאו מכיל כמויות אדירות של נוגדי חמצון ומינרלים כמו מגנזיום וברזל ורכיבי הזנה צמחיים המסייעים לאזן את מצב הרוח ולעורר אנרגיה, תכונות אלו מציבות את הקקאו במרכז עולם מזונות העל. השתמש באבקת קקאו נא בכל דבר שבו היית משתמש באבקת קקאו מעובדת, רגילה, ואכול להנאתך שבבי קקאו פריכים ו\או השתמש בהם בקינוחים שונים.

TOP